tiistai 12. syyskuuta 2017

Sonja täällä hei: 5 vinkkiä parempaan oloon


Ootteko ikkään miettiny että, no niin, mitenhän sitä tästä lähtisi liikkeelle?

Suomen kesä alkaa olla officially over kun kalenterissa lukee SYYSkuu. Nyt on sitten kiire alkaa kiriä siihen kuuluisaan joulukinkkukuntoon. Naisten lehdet ovat täynnä sellaisia otsikoita kuten "Tuliko kesällä herkuteltua?" ja "Irti lomakiloista!" Ja kyllähän minä ne luen jos tuommoinen lehti sattuu kahvipöydällä makaamaan. Otan ehkä keksinkin kaveriksi, niin mielenkiinnolla ne luen, painaen mieleeni kaikki ohjeet ja vinkit ja tärpit ja KATSON KUVAT. Somea selatessa feediini tulee mainoksia milloin mistäkin superomgmusthave dieetistä. Klikkailen niiden sivuille ja mietin että pitäisiköhän nyt maksaa tuo 75e kun on vielä pari päivää tarjouksessa. (Ylihuomenna se on jo 99e!!!) Siinä tulisi ohjelmat sekä koti- että salitreeniin, suunniteltu ruokavalio juuri minulle ja myös nettivalmennukset. Helpoksi on tehty, eihän itselle jää mitään muuta kuin se tekeminen. Ja sitten palaan todellisuuteen.

Hei ihanat naiset! (Miehetkin, mutta enimmäkseen naiset.) Olkaa itsellenne vähän armollisempia. En toki kiellä, etteivätkö tuollaiset mukaansatempaavat ryhmädieetit olisi hyvä juttu! Todellakin on, niille joilla se juttu toimii. Luulisihan sen myös olevan healthy way, jos on asiantuntijan laatima ruokavalio käytössä. Minulle tuollainen ei vain toimi. Sillä tavalla ärsyttävät aivot on minulla, kun puhutaan liikkumisesta/syömisestä, että jos joku käskee niin minähän EN tee. Ja auta armias jos joku sen jälkeen kun kieltäydyn, tai sanon etten jaksa, niin yllyttää että JAKSAAJAKSAA... Viimeistään siinä vaiheessa olen sulkeutunut johonkin nurkkaan jätskipaketti kainalossa pitämään mykkäkoulua. Tämän skenaarion innoittamana aijon laatia tähän nyt omat, armollisemmat vinkkini kohti terveellisempiä elämäntapoja.


 Tämä 10-250 viikon ohjelma on ilmainen ja vapaasti oman mielen mukaan muunneltavissa. Muunlaisia takeita toimivuudesta ei ole, kuin että katsokaa Sonjaa ennen ja Sonjaa nyt. Ei siis ulkonäköä, vaan esim. hymyä.  Sisältää 1 hlökohtaisen ryhmätapaamisen vaikka Kuopion AlePupissa milloin vaan sovitaan. (Tulen paikalle, en tarjoa.) 

1.Liiku ulkona

Ihan sama minulle, mitä siellä teet. Älä sitten vaikka mitään, kunhan käyt ulkona, joka päivä.



Puijon mäjet <3



2.Maistele uusia juttuja

Osta satokauden hedelmiä. Hedelmät on oikeesti hyviä! Etenkin jos pääsee sokerikierteestä irti niin silloin ne on ihan SUPERhyviä! (Hedelmiähän ei saisi vissiin syödä paljoa jos haluaa LAIHDUTTAA. MIKSI, oi että, miksi minulla on tällainen assosiaatio hedelmiin? FML!) Kokeile "terveystuotteita", siellä voi olla jotain mistä tykkääkin. Mutta, älä syö ruokaa sillä perusteella että se on terveellistä, huolimatta siitä että se aiheuttaa suussa oksennsrefleksin.

3.Kysy itseltä mikä tuntuu hyvältä ja ilmaise itseäsi

Ei kaikki ole salipirkkoja eikä kotonatreenaajia eikä lenkkeilijöitäkään. Mutta minä uskon, että jokaisella on joku liike, mikä tuntuu hyvältä. You do that. If you know what I mean.
(Eli ei muuta kuin verhot kiinni, Antti Tuisku soimaan ja peilin eteen tanssimaan.)

4.Anna väsymyksen tulla

Oi että, miten parasta se on laittaa nukkumaan, kun oikein kunnolla väsyttää! Se on seurausta ulkoilusta ja tuosta tanssimisesta. Insta ja fb odottaa kyllä huomiseen, jos silmät painaa niin ota se aika itsellesi.
Kahtokkee! Minä iliman meikkiä.


5.Lopeta se vertailu

Ihan oikeesti. Sinä voit koko elämän pyrkiä näyttämään hyvältä valokuvissa, mukaillen jonkun toisen laatimia mittasuhteita. Tai sitten voit katsoa sinne saakelin peiliin niin kauan, että näet siellä jotain kaunista, sellaista mitä kuvista ei näe.



Itseään täytyy tasaisin väliajoin muistutella. Minulle tämä kärjistyi just nyt, kun tulee tosiaan tuota fätistäfitiksi-mainontaa joka tuutista. Mitä hyötyä on olla kovassa tikissä jos on henkisesti ihan paskana? Ja vaikkei ihan paskana, niin jos edes vähän. Tämä Sonja täällä aikoo keskittyä omaan henkiseen hyvinvointiin ja siten valmistautua Suomen pisimpään vuodenaikaan eli pimeyteen.

Kiitos ja Miau.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti