tiistai 29. elokuuta 2017

Viivin viinidieetti: ruokapäiväkirjani perjantailta - ihmeen hyvä!

Lainatakseni rakkaan kotikaupunkini slogania, oma ruokapäiväkirjani perjantailta oli ihmeen hyvä. Olisi se voinut olla huonompikin. 

Tämä perjantai olikin monella tapaa erikoisempi kuin normaalit viikonlopun aloitukseni: olin tehnyt ruoat jo edeltävänä päivänä valmiiksi ja kävin kahdessa eri jumpassa! Tällaista ei ole tapahtunut ikinä, ja tämän oudon tapahtuman vuoksi pasmat menivät niin sekaisin, että viinipullo jäi Alkon hyllylle ja kaupasta tarttuikin mukaan vain pari saunaolutta ja vissyä. 

AAMUPALA
Yleensä jätän aamupalan aina syömättä, ja korvaan sen kahdella kupilla kahvia. Nyt kuitenkin ennakoin koska tiesin lounaan venyvän pitkälle iltapäivään. 

- 2 kuppia kahvia kauramaidolla
- Alpro -rahkaa chia-siemenillä, mustikoilla ja B12-tipoilla

Rahkaa en syö juuri koskaan, sillä olipa kyse kasvi- tai maitopohjaisesta tuotteesta, se on vaan niin kertakaikkisen PAHAA. Tällä viikolla olin kuitenkin käynyt jo jopa kaksi kertaa jumpassa, joten päätin olla sporty!

LOUNAS
Aamupalan ja lounaan välissä join 3 kuppia kahvia. Mulla on paha tapa siirtää nälkää kahvilla, jonka seurauksena tulee vetämätön ja huono olo. 

Päästyäni takaisin toimistolle tungin edellisen päivän jämät mikroon, ja siitä yhtä nopeasti ääntä kohti. Työkaverini yllyttämänä (koska muutenhan en todellakaan sellaiseen koskisi) lisäsin ruokaan aimo annoksen ketsuppia. Vasta tämän jälkeen muistin ottaa kuvan ruoasta, olisihan se näyttänyt paljon terveellisemmältä ilman!!


 - Puoli litraa vettä
- Sekoitus vihanneksia, tuoretta pinaattia, sipulia ja härkäpapupyöryköitä. Ja KETSUPPIA.

VÄLIPALA
En myöskään syö ikinä välipalaa, vaan normaalisti kiiruhdan töistä kotiin jääkaapille. Nyt kuitenkin jumpparupeama oli tiedossa, ja halusin syödä jotain kevyttä ennen BodyCombatia.

- Kourallinen cashewpähkinöitä (fun fact: cashewpähkinät kasvavat munuaispuun valehedelmissä)
- Banaani 

Jokainen tietää miltä nämä näyttävät, joten kuvaa en ottanut. 

ILLALLINEN
Treenin jälkeen huitaisin valmissmoothien naamariin, ja hurautin kotiin syömään. Olin edellisenä päivänä valmistanut padallisen keittoa (jota on muuten vieläkin tuolla jääkaapissa) joten tämäkin ruokailuongelma ratkesi ihmeen helposti. Normaalisti olisin käynyt varmaan hakemassa roiskeläpän kaupasta, koska olen urheilun jälkeen hyvin laiska tekemään ruokaa. 

- Puoli litraa vettä
- Tulista linssikeittoa (sisältää vihreitä ja punaisia linssejä, kookosmaitoa, pakastealtaan   
  keittojuureksia ja curryä).
- Sämpylä kasvisjuustolla ja -leikkeleellä. 

Illalla nautin vielä pari saunaolutta, ja sen jälkeen ajoissa nukkumaan. Lauantaina kävin kehonkoostumusmittauksessa sekä kuntotestissä, joista kirjoitan postauksen myöhemmin. 

Niinkuin alussa tuumasinkin, perjantain ruokapäiväkirja hämmensi itseänikin. Yleensä syön lounaalla valmismakaroonilaatikkoa ja kotona pelkästään leipää, joten jos pysyn tällaisessa arkiruokailussa jatkossakin olen melko tyytyväinen. Vettä toki pitäisi juoda paljon enemmän, ja kahvia kahta vähemmän. Totesinkin jo kanssabloggaajilleni, että ONNEKSI emme tehneet päiväkirjaa keskiviikolta: silloin tuli nautittua kuppilassa useampikin olut ja matka jatkui hesen kautta kotiin..

Viivi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti