tiistai 18. lokakuuta 2016

YHTEENVETO VKO 40 & 41

Olen vannonut itselleni etten ryhdy tekemään mitään juttusarjoja jotka työllistävät säännöllisesti tai velvoittavat kirjoittamaan tietyin väliajoin. Mutta koska olen nainen, minulla on täysi oikeus muuttaa mielipidettäni milloin tahansa ilman erillistä syytä, vai mitä? 

Toisinaan mulla on paljon postausideoita mutta ei yhtään aikaa toteuttaa niitä. Joskus taas käy niin että olisi aikaa ja intoa kirjoittaa, mutta en keksi mitään mistä saisin jutun aikaiseksi. Pelkät "nyt mulle kuuluu tällaista, olen käynyt näissä ja näissä jumpissa ja lenkkeillyt sen ja sen verran..."-postaukset ovat pidemmän päälle todella tylsiä koska niissä ei ole mitään uutta ja ne toistavat itseään. 


Yksi päivä se tapahtui kuin salama kirkkaalta taivaalta; keksin ratkaisun tylsien kuulumispostausten ongelmaan. Ratkaisu oli heilunut jo kauan aivan silmieni edessä, käsieni ulottuvilla. Nimittäin POLAR M400 fitnessaktiivisuusälykellomittarihässäkkä! Se kun tallentaa kaikki suoritukseni Polar Flow- sovellukseen, josta voin tarkkailla kaikkia tekemisiäni takautuvasti!

Jatkossa aionkin siis kerrata kuulumiseni tällaisten yhteenveto-postausten avulla. Silloin asiat jäävät mulle itselleni päiväkirjaksi, ja kiinnostuneet voivat lueskella niitä yhtä tunnistetta klikkaamalla (se on tuolla postauksen lopussa oleva avainsana, jota painamalla saat kätevästi eteesi kaikki samalla sanalla merkatut postaukset). Vastaavasti taas te, joita mun jumppailut ja aktiivisuustavoitteet eivät voisi vähempää kiinnostaa, pystyvät skippaamaan tekstin heti kun näkevät otsikon.


Ihan niin hurjaksi en heittäydy että lupaisin tehdä joka viikosta oman postauksen, vaan näitä ilmestyy 1-3 viikon välein, tai ihan niin harvoin kuin itse haluan. Tekstien kuvituksena taas aion käyttää milloin mitäkin viikkojen varrella kuvattua, joten mukaan mahtuu ehkä sitä oikeaakin elämää siinä sivussa.


Voisin alkuun selvittää muutamia käyttämiäni termejä, sillä kaikillehan ne eivät välttämättä ole entuudestaan tuttuja. Jos pidän itsestään selvänä jotain sanaa, mutta sinä et sitä välttämättä ymmärrä, niin kysy ihmeessä ja lisään sen listaan! :)

aktiivisuustavoite: minulle henkilökohtaisesti laskettu tavoite, joka olisi tarkoitus päivittäin saavuttaa. Kun 100 % tulee täyteen, laite ilmoittaa siitä "kehumalla". Lisätietoa löytyy tästä linkistä.
harjoituskerta: ne kerrat, kun olen laittanut Polarin mittaamaan treeniäni ja se tallentaa erilaisia tietoja itseensä. 
passiivisuusleima: jos istun (tai makaan) liian kauan paikoillani, laite ilmoittaa siitä äänimerkillä sekä tekstillä. Ilmeisesti tuo aika on 55 minuuttia, mutta minusta tuntuu että välillä laite ei ilmoita istumisesta ollenkaan.  Jos en lähde liikkeelle viiden minuutin kuluttua huomautuksesta, saan passiivisuusleiman.

Mutta nyt let's get the party started!!

VIIKKO 40

  • viikon aktiivisuus, keskiarvo69 % 
  • paras päivä; torstai, 131 %
  • huonoin päivä; lauantai, 0 % (kello ei tainnut olla kädessä, mutta päivä tuli vietettyä sohvalla löhöillen)
  • harjoituskerrat; 4, yhteensä 3 tuntia ja 5 minuuttia.
  • passiivisuusleimat; 2 kpl, molemmat keskiviikkona autossa istumisesta. 


Viikolla neljäkymmentä siis herkuteltiin mutta kuitenkin myös urheiltiin jonkin verran. Tämä viikko on siitä hämmentävä että puhelimen ja tietokoneen Flow-sovellus antaa toisistaan poikkeavat lukemat. Tällä kertaa uskon kuitenkin tietokonetta, sillä jostain syystä puhelinsovellus ei näytä edes kaikkia treenejä.

Keskiviikon passiivisuusleimat sain molemmat Oulun reissulla istuessani autossa. Samaisella reissulla tuli myös herkuteltua Arnoldsissa.

Syysloman lähestymisen näkee jo naamasta, kuten kuvasta hyvin huomaa.

Perjantaina kävimme porukalla paikallisessa kuppilassa kuuntelemassa torniolaista kaverinkaverin bändiä Worst Night Out.  Lauantai ja sunnuntai tulikin vietettyä kotona löhöillen, sillä meillä oli käynnissä Breaking Bad- maraton. Harvoin katselen televisiota, mutta silloin kun teen sen, teen sen KUNNOLLA! (eli esimerkiksi heti kymmenen tuntia putkeen...)


VIIKKO 41

  • viikon aktiivisuus, keskiarvo; 117 % 
  • paras päivä; perjantai, 210 % 
  • huonoin päivä; sunnuntai, 45 % 
  • harjoituskerrat; 8, yhteensä 6 tuntia ja 6 minuuttia
  • passiivisuusleimat; 4 kpl, kaikki hankittu omalla laiskuudella.  






Viikolla neljäkymmentäyksi olin omasta mielestäni superaktiivinen! Maanantaista perjantaihin harrastin joka päivä jotakin urheilua, ja tiistaina sekä perjantaina oikein TUPLASTI. Arvatenkin sitten viikonloppu meni taas aivan höpöksi.

Lauantaina istuttiin jälleen autossa nokka kohti Oulua, sillä kävimme oikein kolmen polven voimin (minä, äiti sekä mummo) kädentaito- ja hyvinvointimessuilla. Ihmettelen suuresti että vaikka koko päivän olinkin jalkojeni päällä, seisoin ja kävelin, lauantain aktiivisuuslukema oli vain säälittävät 47%. En käsitä.

Kun liikenteessä ollaan, tulee helposti sorruttua roskaruokaan ja niin kävi tietysti nytkin. Toisen kerran tuli syötyä mättöä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä grillin luukulta, ja KOLMANNEN KERRAN saman viikonlopun aikana vielä sunnuntaina Hesburgerissa, kun kierreltiin Ylivieskassa kauppoja. Huh huh.





Tälle viikolle neljäkymmentäkaksi asetan itselleni seuraavanlaiset tavoitteet; Koko viikon aktiivisuuden keskiarvo tietysti yli 100 % ja joka päivän aktiivisuus vähintään 75 % (myös viikonloppuna!). Lisäksi grilli- ja roskaruokaa ei saa syödä kertaakaan. Piste. Katsotaan kuinka muijan käy!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti