torstai 13. lokakuuta 2016

Kävimmä kuntosalilla!

Hetken mielijohteesta säntäsimme tänään Marin kanssa salille koettelemaan voimiamme. Viime kerrasta onkin tosi pitkä aika. Enkä minä kyllä tiedä milloin menen seuraavan kerran, joten päätin tekaista vain pikaisen rasvanpolttotreenin sen sijaan että olisin ryhtynyt säätämään tekniikoita sen kummemmin kuntoon. 

Joku varmaan repii tuosta nyt pelihousunsa koska "tekniikkahan on tärkein ja ei salille mennä vaan tekemään sinne päin ja kamalaa ja hirveää, ei tuollaista saa ääneen sanoa koska joku voi käsittää väärin ja sitten siellä loukataan itseään kun mennään vaan summanmutikassa hetkumaan."


Eli siis korjaan vähän; tein vain itselle tuttuja liikkeitä sellaisilla painoilla jotka eivät ole liian suuret, niin että jaksoin hyvällä sykkeellä tehdä koko sarjan loppuun asti.  Get it? 

Jokainen voi varioida ohjelman itselleen sopivaksi liikkeitä muuttamalla. Tarkoitus on tehdä yhtä liikettä aina kolme sarjaa ja pitää sarjojen välissä noin minuutin mittainen tauko. Kun koko tripla on tehty, siirrytään suoraan nostamaan sykettä hullun lailla (älä siis pidä viimeisen liikkeen ja sykkeennoston välissä taukoa). Itse valitsin tällä kertaa sykkeennostatukseen kuntopyöräilyä, hyppynarulla hyppimistä, mountain climbereitä ja polvennostojuoksua paikoillaan juosten. Yhtä hyvin olisin voinut tehdä kyykkyyn-ylös- tai haara-perus-hyppyä, soutulaitetta, crosstraineria tai mitä vain millä saa tosissaan sykkeet maksimiin. Kokonaisuudessaan harjoitus kestää pisimmilläänkin vain vajaan tunnin. Tässäpä teille siis ohjelma lyhykäisyydessään; 

KYYKKY  3 x 15-20

SYKKEENNOSTATUS 1 x 1-2 min

JALKAPRÄSSI 3 x 15-20

SYKKEENNOSTATUS 1 x 1-2 min

ASKELKYYKKYKÄVELY 3 x 15-20 min

SYKKEENNOSTATUS 1 x 1-2 min

MAASTAVETO 3 x 15-20 min

SYKKEENNOSTATUS 1 x 1-2 min


Kroppa kiittää ja rasvaa palaa vielä kauan treenin jälkeenkin!




Oli kyllä ihan hauska käydä salilla pitkästä aikaa! Pitäisi viitsiä tehdä noita "extempore"-salireissuja useammin. Tänäänhän olisi tosiaan ollut piloxing-päivä, mutta nyt senkään skippaaminen ei harmita kun sai tehtyä jotain korvaavaa tilalle. 





Eikä salireissua tietenkään ole tapahtunut, jos ei siitä ole muutamaa saliselfietä todisteena! 





Kiitokset vielä Marille, #FITNESSpaskaa-blogin SoMe-apulaiselle joka mahdollisti elävän tuntuiset ja realistiset kuvat tähänkin blogitekstiin! Girl, you rock!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti