sunnuntai 28. elokuuta 2016

Perjantain raivotreeni.

Mikäpä sen parempi tapa purkaa paineita kuin oikein kunnon raivotreeni mahtavassa säässä huipputyyppien kannustamana! Työkaverini Ulla kun osallistuu Tomi Kokon verkkovalmennukseen Lean in five weeks, ja on siis tällä kuluvalla viikolla "raahannut" minutkin mukaan treenaamaan.


Taas oli paperilla-helponnäköinen-juttu edessä, mutta sanomattakin on selvää että totuus oli ihan toinen. Aloitettiin tietysti lämmittelemällä hyvin kiertämällä noin kilsan mittainen pururata laskuineen ja nousuineen. Sitten hommiin! Kyseessä oli siis kuntopiiri-tyyppinen kiertoharjoittelujuttu jossa tehtiin ilman taukoja neljää eri lihaskuntoliikettä kaikkiaan viisi kierrosta. Itse lihaskunto-osuuteen kului aikaa noin 20 minuuttia.



Välillä kyllä tuntui että voimat loppuu kesken, ja oli pakko pitää lyhyitä (10-20 sec) hengenvetotaukoja. Koko treenin ajan mun sykkeet pysyi yli 160:ssä joten lienee selvää että ihan suhteellisen tehokas juttu oli kyseessä (vaikka alimmaisessa kuvassa polar väittää muuta. Tarkoitan kuitenkin tätä lihaskuntotreenin osiota kun taas polarin mittauksessa on koko treeni alku-, ja loppuverkkoineen. Ja seli seliseli...). Ja ihan kokonaisvaltaisestihan tuolla sai aikaiseksi täydellisen kokovartalo-jumin.




Eilen ja tänään on liikkuminen ollut melkoisen hankalaa ja sovitut lenkkitreffit oli yksinkertaisesti pakko peruuttaa koska käveleminen tuottaa tuskaa. Jalkojen lisäksi myös rintalihaksiin sattuu, eli esimerkiksi pukeminen ja riisuminen meinaa olla hieman hankalaa. 



Suoraa ohjetta en viitsi tähän laittaa mutta oman treenin voi kehittää haluamistaan liikkeistä; punnerrukset, kyykyt, lankut, erilaiset vatsalihakset, mountain climberit, dipit,  burpeet, ja niin edelleen... Valitse mitkä tahansa neljä tai viisi lihaskuntoliikettä, tee 15-30 toistoa oman kunnon mukaan (suosittelen aloittamaan tuosta viidestätoista...), tee viisi kierrosta ja pidä mahdollisimman vähän lyhyitä taukoja. Lupaan että rasvaa palaa. Lisäksi turhat paineet ja stressi kaikkoavat kuin itsestään. Suosittelen!


Saat treenin päätteeksi hyvän fiiliksen ja kevyen mielen. Lisäksi (ainakin) kaksi seuraavaa päivää kuluu pingviinimarssia matkien. Toivon että huomenna voisin liikkua jo normaalisti...


1 kommentti:

  1. Tuollainen treeni pitäisikin vetää aina ennen viikonloppua niin saisi rauhoittua rauhassa :D

    VastaaPoista