keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Muutoksen tuulet.

 Lupasin eilen blogin Facebook-sivulla jännittäviä uutisia teille lukijoille. Tässä ne nyt ovat: 

Olen jo pitkään etsinyt elämääni sitä jotain. Tuntuu kuin arjestani olisi puuttunut se jokin, ja olen harhaillut päämäärättömästi, vailla tavoitetta, sitä etsiessäni. Elämäni suunta on ollut hukassa, mutta nyt olen onneksi viimein löytänyt sen. 

Kauan minä mietiskelin, pohdin, vertailin ja tutkin asiaa. Mistä, miten ja millaisen? Kyselin tuttavilta vinkkejä ja kokemuksia, funtsailin oikein kunnolla. Keskustelin asiasta miehenkin kanssa, ja hän tuntui kannustavan minua. Hänhän sen päätöksen oikeastaan lopulta teki, ja nyt minäkin olen yksi heistä. 





Polar M400.
Sellainen meille nyt muutti, minun ranteeseeni valvomaan mun jokaista liikettäni ja hengenvetoa. Ennenaikaisena syntymäpäivälahjana mies sen minulle hankki, ja nyt elän sen kanssa symbioosissa 4-ever. Tutustelen vasta älykellon/aktiivisuusrannekkeen/sykemittarin käyttöön, koska sain lahjan hyppysiini vasta tänään. Tuossa se nyt killottaa, vasemmassa ranteessani ja aktiivisuuspalkki möllöttää tyhjyyttään. Odotan innolla ensimmäistä yötäni sen kanssa, sillä huomenna pääsen analysoimaan nukkumistani oikein kunnolla. Tosin ilman mittareitakin on selvää että kuuden tunnin yöunilla ei pärjää virkeänä työssä, jossa pitää olla koko ajan skarppina. 

 Huippuälykkäässä kapistuksessa on unenseurannan lisäksi mm. GPS, joten voin luvata että enää ei ole suunta hukassa! Huomenna teen Polarin kanssa kuntotestin, joten en ole enää ainoa joka tietää miten rapakunnossa oikeasti olen. Kello seuraa aktiivisuuttani 24/7 ja potkii kuvainnollisesti perseelle jos makaan sohvalla liian kauan. Se mittaa sykkeeni ja laskee treenin aikana poltetut kalorit. Lista ominaisuuksista on lähes loputon...

Tiedän, olen vähän jälkijunassa tämän trendivillityksen kanssa, mutta tarve kellolle on syntynyt vasta ihan viime aikoina. Ennen ajattelin että kuka tahansa osaa liikkua ilman minkäänlaisia mittareitakin, mutta nyt kun olisi tarkoitus myös kehittyä, olen huomannut kaipaavani motivaattoria. Ja jos treenimotivaatio jossain vaiheessa lopahtaa ja jämähdän takaisin sohvanpohjalle, niin onpahan mulla sitten ainakin pirun sporttinen kello!

Oikeastaan mua vähän hirvitti luovuttaa tietoni Polar Flow-sovellukselle,  sillä nyt mua varmaan seuraa koko ajan joku Neuvostoliiton satelliitti joka kerää kaikki tietoni yhteen kyberavaruudessa sijaitsevaan kansioon, jossa on myös tiedot mm. ostokäyttäytymisestäni, vaatekoostani, viinimieltymyksestäni sekä musiikkimaustani. Kun sitten yhtenä päivänä häviän mystisesti, vakojaat ovat minut kai vieneet. Damn you, M400!
 



 Nyt vain sitten odottelemaan että laite tekee kaiken työn mun puolesta! Voin siis lopettaa hikoilemisen ja aloittaa syömisen! Onhan mulla sentään kädessä hienoista hienoin aktiivisuusranneke, joka sanoo että "ei sulla nyt NIIIIIIIN huonosti mennyt, huonomminkin olisi voinut!Ei vaan vitsi vitsi, nyt vasta päästään treenin makuun.

Eikö ollutkin ihan paska yllätys? ;)

6 kommenttia:

  1. Hei ihan uusi uskonto mulle tämä! Pitääki tutustua. Mulla on joku ihan tylsis F7 tai vastaava. Osas seki tosin kertoa mulle että kunto on paska :D (En tiennytkään ennen:p)

    VastaaPoista
  2. Hihii, nyt sullakin on Polari! Tuo on kyllä huippukapistus ja pistää kyllä liikkumaan! Itsellä on Polar a300 (vissiikin tosta aikasempi malli, mutta saman näkönen) ja pinkki ranneke siinä :-) Vähän oon jo himoinnut keltaista ja tuommoista valkoistakin siihen :-) Menisi kyllä niin hömpäksi, kun kyllä tuo yksikin näyttää käyttöä kestävän. On kyllä ihanaa kun koko koneen vöineen saa pestyä ja muutenkin tuo on ihan huippu! :-) Kyllä sitä kummasti tavoittelee nykyisin n. 10 000 askelta tai lenkkitreeniä ihan toisella tavalla kun sitten saa päivän tavoitteen täyteen!

    Hih, mullakin Polar vöineen oli synttärilahja, äidiltä ja mieheltä :-)

    VastaaPoista
  3. Täällä toinen jälkijunassa... eikä ainakaan vielä tuommosta tule. :) Perus sykemittari löytyy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut hei, on se kyllä hieno! Ja toivottavasti tsemppaa hyvin! :)

      Poista
  4. Hei jee kiitos kaikille kommenteista! :) Tän päivän aktiivisuus saavutettu 200%:sesti, saa nähä kauanko tätä iloa jatkuu ! :D

    VastaaPoista
  5. Tervetuloa Polar m400- kerhoon :)

    VastaaPoista