tiistai 19. tammikuuta 2016

Tulevaisuuden suunnitelmat.

Podin jotenkin valtavan huonoa omatuntoa tuosta mun kuukauden blogitauosta, mutta onnekseni huomasin etten todellakaan ole ainoa joka ei ole jaksanut joulun aikana himotreenata saati kirjoitella kuulumisiaan kaikkien luettavaksi. Siispä mulla on huono omatunto vain siitä että olen lipsunut takaisin huonoihin elämäntapoihini enkä jaksanutkaan jatkaa dieetin ohjeiden mukaista ruokavaliota.



En esimerkiksi juo enää kolmea litraa vettä päivässä. Oikeastaan hyvä jos tulee juotua edes se yksi. Tässä täytyisi petrata ehdottomasti. Lisäksi vihanneksia, marjoja ja hedelmiä tulee syötyä taas aivan liian vähän; tosin siihen superdieetin aikaiseen 600 grammaan nyt ei ole tarkoituskaan pystyä ihan joka päivä. Mutta olisihan sitä hyvä tavoitella. Myöskin maitorahkaa on tullut syötyä paljon _PALJON_ vähemmän kuin silloin. Toisinaan kyllä nautiskelen purkin ihan vain vanhojen muistojen verestämiseksi.

Nyt mun mieli himoitsee hiilareita; sipsiä, vaaleaa leipää, pullaa, karkkia. Pastaa, nuudeleita, perunaa, pitsaa. Mitä tahansa mistä tulee ähky olo ja vähän äkkiä. Jumpat ei kiinnosta ja lenkkeily vielä vähemmän. Onneksi jälkimmäisen voi helposti skipata vetoamalla vallitseviin sääolosuhteisiin.

Sen sijaan että tatuoisin olkavarteeni tekstin "fat forever" voisin tarttua itseäni niskasta kiinni ja pistää taas hihat heilumaan. Nyt on ehkä liian myöhä ryhtyä kotijumppailemaan, mutta huomenna olisi tarkoitus vetää oikein tuplatreeni; reisi-peppu-vatsa-jumppa jonka päälle vielä uintia sen verran kun kroppa antaa periksi. Jos nyt alkuun vaikka 1000 m ?

Laiskan ihmisen arkiruuaksi tänään on tulossa lasagnetteä kaupan valmispaketista. Ensimmäistä kertaa kokeilen tehdä sitä ilman maitoa sillä parempi puolisko on alkanut kieltäytymään sen käytöstä.  Toki maidottomuus voisi tehdä hyvää minullekin mutten edelleenkään ole valmis luopumaan maitokahvista aamuisin.


Töihin olen sentään jaksanut värkätä vielä ihan siedettävät eväät lähes joka päivä; salaattia vaihtelevilla komponenteillä ja lisukkeeksi lihaa tai kanaa sekä iltapäivän hiukopalaksi hedelmää, pähkinöitä ja proteiinipatukkaa. Totuttelen tässä (taas) siihen mitä vajaan kuukauden päästä on (taas) luvassa, nimittäin.....



Heti kun superdieetti loppui joulukuussa, päätin että joku uusi valmennus on ehdottomasti saatava ja pian, kun vauhti on kerrankin päällä. Katselin itselleni sopivaa pakettia ja sellainen löytyikin aika pian. Uutta superdieettiä en halua aloittaa koska onhan mulla siihen jo ohjeet olemassa. Kun kuitenkin tykkään kulkea noissa jumpissa ja kokeilla aika monipuolisesti kaikenlaista liikuntaa (paitsi ehkä sitä kuntosalia jonne en vaan saa itteäni pakotettua) ykkösvaihtoehdoksi valikoitui 12 viikkoa kestävä Lite Workouts joka alkaa helmikuun puolessa välissä! Can't wait!

Eli siis, jos ei dieettihehkutus ja Fitfarmista höpöttäminen kiinnosta niin nyt olisi hyvä aika alkaa katkaisemaan riippuvuuttasi #FITNESSpaskaan sillä sitä on pian luvassa seuraavat kuukaudet! 

2 kommenttia:

  1. Mä tunnustan, että lipsui joulukuussa niin kirjoittaminen kuin herkuttelukin....heh...mutta perkele lipsuu se vieläkin! Koitan tsempata ;)

    VastaaPoista
  2. Välillä on pakko ottaa vähän rennommin, niin sitten jaksaa taas painaa eteenpäin. Ja ethän ole täysin lipsunut vanhaan, koska tunnet syyllisyyttä huonoista ruokailuista - ennen et varmaan tuntenut? Ainakaan mä en tuntenut minkäänlaista syyllisyyttö lappaessani herkkuja nassuun ennen kuin aloitin paremmat tavat.

    VastaaPoista