sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Ensimmäiset ( tai siis ainoat ) pikkujoulut paketissa!

Kyllä, meillä oli siis perjantai-iltana työpaikan pikkujoulut jotka meinasin aluksi skipata, mutta onneksi en sitten kuitenkaan. Ruoka oli mahtavaa, fiilis oli loistava ja hauskaa tuli pidettyä. En millään malttaisi odottaa ensi vuoteen, on mulla vaan niin huikeat työkaverit ! 

Harmi vaan että yhtään kokovartalokuvaa mun asukokonaisuudesta ei tullut otettua. Pikkujouluihin sain nimittäin pukea ylleni peplum-topin joka ei vielä kuukausi sitten aivan istunut mun päälle. Perjantaina toppi päällä oli jo melko itsevarma olo, parin viikon päästä toivottavasti vielä parempi! Oikeastaanhan mulla ei ole ollut mitään suuria tavoitteita tämän dieetin osalta, mutta voin sen verran paljastaa että tässä vaiheessa lukemat näyttää jo melko hyviltä, helkkarin paljon paremmilta kuin alkuun uskalsin toivoa!!! :) Uusia "naku"-kuvia en ota ennen kuin vasta ihan lopuksi mutta kyllä sen jo itsestään huomaa että mistä on lähtenyt tavaraa.


 Ensin mua jännitti hirveästi että miten mä nyt sumplin noi mun ruokailut. Päätin kumminkin höllätä vannetta pään ympärillä yhdeksi illaksi sen verran, ettei se nyt haittaa jos vähän lipsahtaa. Ja kun antoi itselleen luvan ottaa rennosti, niin yllättäen ei edes lipsahtanut kovin pahasti!

Jouluateriallakin kun voi syödä paljon vihreää salaattia ja ottaa kaveriksi enemmän lohta kuin kinkkua. Toki sitä kinkkuakin piti vähän maistaa, ja ai että kun oli HY-VÄÄ!!



Eilinen dagen efteri olikin sitten melkoinen. Varsinaisesti mitään huonoa oloa ei ollut, väsytti vaan hirveästi. Vaikka tulin kumminkin pippaloista suoraan kotiin enkä jatkanut yökerhon puolelle, vastoin matkaseuralaisten pyyntöjä. Vaikean päivästä kuitenkin teki se, että teki mieli syödä mitä sattuu.

Eilinen päivä kului siis sohvalla pötkötellen. Aivan hirveästi olisi tehnyt mieli hakea pitsaa, makkaraperunoita, salmiakkia, sipsejä ja suklaata. Televisiossa joka toinen mainos oli ruokamainos. Rahka ja salaatti ei olisi maistunut sitten yhtään. Teki mieli vetää kunnon itkupotkuraivarit. Tyhjentää jääkaappi; miehen ruisleivät, nakit ja lihapiirakat alkoivatkin näyttää huokuttelevilta. Olin vähällä ahmia pakastimesta jätskipaketin lopun joka jäi yli tankkauspäivältä. 

Mutta. Minä pysyin ruodussa! Ja olen siitä tositosi ylpeä! Ainut asia missä olisi pitänyt skarpata oli veden juonti. Sen kanssa meinaa muutenkin olla vähän ongelmaa, varsinkin näin viikonloppuisin. Arkena kun aloitan juomisen tasaisesti heti aamulla, ja töissä tulee hörpittyä lasillinen aina tauolla. Treenin aikana ja sen jälkeen tulee juotua myös lähemmäs se litra, ja joka aterialla ainakin yksi tuopillinen. Uskoisin siis että arkisin tuo 3-4 litraa täyttyy ihan reilusti, mutta nämä viikonloput meinaavat tuottaa mulle ongelmia. Monesti sitä illalla vasta huomaa että "jahas, olen viimeksi juonut vettä aamulla vitamiinilisien kanssa..." 

Ehkä voisin yrittää tehdä tästä päivästä poikkeuksen ja kantaa pulloa mukana jatkuvasti. Ottaa kiinni eilisenkin nesteytysvajeen. Joo!!!

6 kommenttia:

  1. Pikkujoulut on juhlittu täälläkin ilman kummempia retkahduksia. Elämä on, eikä aina voi olla dieetillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NIINPÄ ja nuo pikkujoulut ois voineet mennä paljon huonomminkin! :D Esim. "noo kun tänään en voi syödä JUST ohjeen mukaan niin sama vetää sitte täysin överiksi!" :D

      Poista
  2. Nyt on kyl pakko kysyy. Ootko miettiny mitä sä sit syöt ku tuo sun dietti loppuu eikä kukaan enää sanele mitä pitää syödä? Sallitko itsellesi enempi retkahduksia kenties?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän muakin tässä pelottaa että mites sitten käy mutta enköhän saa siihenkin tukea tuolta Fitfarmin foorumilta. :) Joitain juttuja tästä dieetistä ois toki tarkotus säilyttää tulevaisuudessaki osana mun elämää mutta ehkäpä paljastan myöhemmin lisää... :)

      Poista
  3. Dieetit on sen vuoksi petollisia, kun niiden avulla saa tuloksia, kun niitä noudattaa, mutta kun dieetti loppuu sortuu helposti vanhaan. Pitäisi löytää dieetistä ne hyvät asiat, mitkä saa pidettyä normi arjessa ja yrittää välttää vanhoja tapoja. Se onkin vaikeinta. Itsellä jää usein dieetit puoleen väliin, kun itsekuri ei riitä. Ajattelen kuitenkin, että "olen oppinut taas jotain uutta". Joku päivä päässä loksahtaa se "miten minun tulee elää ja syödä sekä liikkua, että voin hyvin ja olen tyytyväinen". Toivottavasti Fitfarmilta saat tukea jatkoon. Tiedän, että useat ovat jatkaneet Fitfarmilla, jotta ovat saaneet pysyviä tuloksia. Lopuksi: Sulla on kuvassa AIVAN IHANAT HIUKSET!

    VastaaPoista
  4. Hienosti selvitty pikkujouluista ja muista houkutuksista! :-) Juurikin tuon "kun kerran sorrutaan niin sorrutaan kunnolla"- ajattelumallin päihittäminen tuntuu aina mahtavalta :-) Enpäs yliherkutellutkaan vaikka olis ollu mahis! Ja hei, niinhän sitä pitäs tehdä muulloinkin ja jatkossakin! :-) Syödä kohtuudella ja nauttia hyvällä omatunnolla! :-) Mitä se sitten tarkoittaakin... :-D ;-) Herkkuja pitäs vaan olla vähemmän niin niitten kohtuullinen nauttiminenki onnistuis paremmin :-D

    VastaaPoista