tiistai 2. kesäkuuta 2015

"Mitä se sun fitnesshomma oikein meinaa?"

No siis just sitä! Enkö mä sitten muka näytä fitness-ihmiseltä?

Tää mun fitnesshommahan meinaa sitä että eilisten punnerrusten jäljiltä (vaivaiset 2 x 12 toistoa) mun rintalihakset on niin jumissa etten meinaa saada puettua paitaa päälleni ja vatsalihasten jäljiltä alaselkä niin kipeä että sukkien pukeminen tekee kipeää. Mun fitnesshomma on sitä että kaikki ruoka menee tällä hetkellä vatsaan keittiövaa'an kautta ja ruoka-ajat on kellotettu tarkkaan että ehdin syödä kaiken mitä pitääkin. Mun fitnesshomma on sitä että yritän torkuttaa aamulla (koska olenhan lomalla) mutta viiden minuutin kuluttua mun on pakko nousta sängystä huonon omatunnon saattelemana ja pukea lenkkivaatteet niskaan. 

Vaikka kutsunkin tätä FITNESSprojektiksi niin mun päätavoite ei todellakaan ole sama kuin monilla muilla samasta aiheesta bloggaavilla upeilla naisilla. Wikipedia kuvailee fitness-urheilua näin: "Fitness-urheilulla tarkoitetaan kilpailulajeja, joissa henkilöt kilpailevat fyysisestä ulkomuodosta sekä mahdollisesti myös fyysisestä toiminnallisuudesta. Fitness-urheilussa tavoitellaan lihaksikasta , mutta sopusuhtaista ja terveellistä ulkomuotoa".  Itselläni ei ole aikomustakaan osallistua minkäänlaisiin fitness-kisoihin, ei nyt eikä tulevaisuudessa. En myöskään tavoittele lihaksikasta vartaloa (ja sopusuhtaista tästä ei varmaan saa tekemälläkään) eikä urheilu ja ruoka täytä mun jokaista ajatusta ja hetkeä päivässä (ainakaan vielä, toivottavasti ei ikinä). Kukaan ei myöskään maksa minulle palkkaa onnistumisistani (tai tämän blogin pyörittämisestä...), eikä ainuttakaan yhteistyöehdotusta tai pyyntöä mainoskuvauksiin ole jostain kumman syystä vielä saapunut. 



Mutta kai tässä mun hommassa on jotain muuta samaa niiden oikeiden fitnessmimmien kanssa kuin pelkkä nimi; haluaisin oppia elämään terveellisesti ja normaalisti. Että liikunnasta tulisi pysyvä osa elämää eikä sellainen "pitäisi, mutta kun ei viitsi"-asia. Että syöminen olisi mulle vain tapa ravita itseään eikä palkinto ja lohdutus ja paras kaveri ja ajanviete, kuten se nyt on ollut. Että olisin onnellisempi ja erityisesti energisempi kuin nyt. Olenhan muuten jo kertonut että yleisin tapani viettää vapaa-aikaa töiden jälkeen on ollut päiväunien nukkuminen? Eikä nyt puhuta mistään 15 minuutin torkuista.. 


Että sitä se mun fitnesshomma noin niinkuin pääpiirteissään meinaa. FITNESSpaskaa, pienellä ironisella twistillä; koska sellaistahan tämä elämä on. 

Välillä tämä elämä on vähän paskaa mutta sitä ei saa ottaa liian vakavasti.

2 kommenttia:

  1. Tää sun blogi on mahtavuutta! Luin tän alusta loppuun melkein yhdeltä istumalta ja toivottavasti sun innostus tän pitämiseen jatkuu, vaikka kuntoprojekti jossain vaiheessa loppuiskin. (Tsemppiä!!) Itsellä on samanmoiset tavoitteet olleet jo pitemmän aikaa, eli liikkumisesta osa arkirutiineja ja syömisasioitten järkevöityminen :D tulosta on myös tullut mukavasti, vaikka en mitään varsinaista ohjelmaa noudatakaan :) Olis kiva kuitenkin lukea, mitä sun kunto-ohjelma ja ruokavalio pitää tällä hetkellä sisällään? jos sais vaikka vähän vinkkiä itelle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja mukavaa että tykkäät! :) Voisinhan tässä joku päivä jotain koittaa runoilla :)

      Poista