perjantai 24. huhtikuuta 2015

Luojan kiitos on perjantai!


Aamulla oli kyllä taas niin vaikea päästä sängystä ylös. Voiko tämä kevät tosiaan vaikuttaa näin paljon, vai olenko muuten vain loman tarpeessa? Olen suunnitellut että kun lomani alkaa (toisin sanoen kun jään työttömäksi), annan itseni yhden viikon ajan nukkua niin pitkään kuin unta vain riittää, sitten otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan mm. aamulenkkeilyn. Naurattaa jo valmiiksi, koska ne jotka mua tuntee niin tietää että haaveeksi jää. Luultavasti heinäkuun lopulla rytmini on niin sekaisin että jos minulle soittaa iltapäivällä kolmen aikaan, olen juuri herännyt. Ihanaakin ihanampia aamulenkkipäivityksiä saatte siis odottaa. Mutta en jaksa murehtia sitä nyt.

Kuva pöllitty facebookista jostain random-ryhmästä. 


Panikoin jo valmiiksi sitä että entä jos mun juttu-aiheet tänne blogiin loppuu. Mitä jos kirjoittamisesta tulee pakkopullaa tai jos en jaksa enää olla muka-hauska? Aihe tuli mieleeni eilen kun illalla odotin Nukku-Mattia hiljaa peiton alla, vaan se pirulainen ei sitten tullutkaan. Mietin myös sitä että mun ja blogin "kuherruskuukausi" alkaa nyt olla ohi, ja pitäisi pikkuhiljaa siirtyä oikeaan aiheeseen, siihen FITNESSpaskaan. Tämän viikonlopun aion kuitenkin ottaa rennosti. Huomenna aion korkata viinipullon, koska mulla on syytä juhlaan! Kirjoitin tänään työsopimuksen ensi vuodelle. Eli siis sain kuulla että mun työt jatkuu kesän jälkeen vielä ainakin vuodella, JEE! 



Kyllä vierähti iso kivi sydämeltä aamulla kun astelin sopimus kourassa työhuoneeseen. Suurin pelkoni nimittäin on että jäisin kokonaan työttömäksi. Joku sanoisi varmaan että "mun suurin pelko ainakin on että mun läheisille sattuisi jotain ja bla bla bla...." No kyllähän minäkin nyt sellaista pelkään, mutta jos sellaista alkaisi murehtimaan niin elämästä ei tulisi yhtään mitään! Tälläkin hetkellä mun lähipiirissä sairastetaan vakavasti ja on muitakin ongelmia, mutta oikeasti pahinta tällä hetkellä olisi se että jäisin työttömäksi juuri kun olen saanut alan pätevyyden hankittua. Lisäksi mun mielestä työ on se joka pitää ihmisen kiinni elämässä. Vaikka töissä käyminen onkin toisinaan p*skaa ja palkka voisi aina olla parempi ja työkaverit mukavempia ja työ saisi olla helpompaa jne, niin silti se tuo rytmiä ja säännöllisyyttä elämään. Lisäksi voin olla ylpeä työstäni, saanhan auttaa ihmisiä. Että JES, ehkäpä suhautan yhden huurteisen auki jo tänään työn kunniaksi! Olen avautunut! 



Niin, takaisin siihen fitnesshommaan. Huomenaamuna ajattelin ehkä raahautua salille, jotta illalla voin juhlia hyvillä mielin. Tänäänkin olisi ollut hieno päivä lenkkeillä, mutta kun tosiaan väsytti niin vietävästi. Nukuin kahdet päiväunet. Vähän ottaa kyllä päähän etten saanut juuri mitään aikaiseksi mutta onneksi nyt sentään jotain kuitenkin. Kävin kaupassa ja maalailin DIY-juttuja. 
Ruokailua koitan ohjata vähän terveellisempään suuntaan myös, eilen tein jopa salaattia josta tuli kerrankin hyvää! Lidlin valmispussin lisäksi nakkelin kulhoon punasipulia, kirsikkatomaatteja, fetaa ja kurkkua. Tosi yksinkertaista mutta silti parempaa kuin yleensä. Johtunee siitä valmis-salaatista. Sitten unohdin tietenkin ostaa salaatinkastiketta, joten piti soveltaa ja valuttaa sotkun päälle fetakuutioista yli jäänyttä öljyä. Not bad!



Huomiseksi ajattelin leipoa kinkkupiirakkaa ja tehdä makaroonisalaattia, ihanaa miten paljon hiilareita! Tarkoitus olisi kai käydä myös paikallisella klubilla, hirvittää jo valmiiksi. Huomisen jälkeen voisinkin aloittaa jonkinlaisen tipattoman kauden, olla vaikka 100 päivää ilman viinaa? Jos Matti Nykänenkin pystyi (pystyikö se muuten?) niin kyllähän minäkin siihen pystyn! Lyödäänkö vaikka vetoa? 


Lopuksi vielä hyvän viikonlopun toivotukset kaikille lukijoille: 


3 kommenttia:

  1. Aamulenkistä. Jos heräät klo 15, ja lähdet sitten lenkille, niin sun kropalle se ON aamulenkki. Älä hautaa ajatusta asiasta :D
    Kirjoittamisesta. Mulla varmaan 2kk tauko? Ei paineita,koska ajattelen että kirjoitan itselleni. Vaan voin sanoa,että luulen paikoin avautuvani taas, kiitos Heidi sun ja tämän blogisi ! :) Tää on huippu !!
    Työstä. Ymmärrän pelkosi. Nimimerkillä "kulkenut reilun vuoden töissä kun kutsutaan". Mieluummin tekisin kokoaika. Saispa ainakin valittaa ettei voi tehdä mitään kun ei töiltä ehdi ! :D Ja sitä paitsi,mää oon muutenki aina tehokkaampi,kun on töitä.
    Ja raahaudu vaan sinne salille! Niin määki teen,että saa syyä yms :) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Oon itekki tässä reilussa viikossa huomannut että itsetunto on kasvanu hurjasti. Mitään kamalaa ei (ainakaan vielä) ole tapahtunut vaikka ei lataiskaan just sitä kauneinta kuvaa ja vaikka kertoiskin että välillä vähän ärsytttää. :)
      Pidän nuo sun vinkit mielessä kun ko. ongelmia ilmenee lenkkeilyn tai kirjottamisen suhteen :)
      OLET IHANA ♡

      Poista
  2. Mää uskon kyllä että iloa tuot paljon muillekin näillä sun teksteillä ! :) ja onpahan sitten kirjoittamisen aihetta,jos jotain pahaa sattuu sattumaan ::D
    Kiitos,ihana olet itsekin <3
    Niin,ja onnea töiden jatkumisesta !

    VastaaPoista